Saturday, April 12, 2014

LR grāmatvedības izstrādāšanu, pieņemšanu un SGS adaptēšanu un reģistrēšanu reglamentē lifetime clie


(ieņemamais amats)
2.2.
     Tirgus ekonomikas apstākļos palielinās visu uzņēmumu finansiālā stāvokļa nozīme, jo uzņēmumi var paši izvēlēties kā piegādātājus tā arī pircējus, uzņēmumi paši ir tiesīgi ar savu kapitālu piedalīties citu uzņēmumu veidošanā ieguldot savus līdzekļus citu uzņēmumu statūtu fondā vai   iegādāties to vērtspapīrus paredzot nākotnē gūt ekonomiskus labumus.
     Lai analizētu kāda uzņēmuma finansiālo stāvokli, piemēram, cik intensīvi uzņēmums lifetime client list izmanto savus aktīvus, lai saražotu produkciju vai pakalpojumus pārdošanai, tas dod iespēju spriest par to, vai ieguldījumi uzņēmuma aktīvos nav par lielu vai par mazu. Ja ieguldījumi ir par lielu, iespējams, ka līdzekļi ir iesaistīti tādos aktīvos, kurus būtu lietderīgāk izmantot citiem mērķiem, tādēļ vispirms ir jāsniedz pilnīgs teorētisks iztirzājums un izvērtējums par aktīvu nozīmi, uzskaiti un to būtību.
     Kursa darba struktūra veidota no 3 nodaļām, atbilstoši bilances aktīva iedaļas “Ilgtermiņa ieguldījumi” sadalījumam. Katrā nodaļā ir aptverta svarīgākā teorētiskā bāze, lai veiktu ilgtermiņa ieguldījumu sastāva un saimnieciskās darbības lietderīguma analīzei.
     Atsevišķās uzņēmējdarbības nozarēs arvien lielāku nozīmi iegūst lifetime client list nemateriālie aktīvi (NA), tomēr finansu grāmatvedības uzskaitei Latvijā nav pietiekamas un vienotas teorētiskas bāzes. Zinām, ka NA aptver īpaša veida kapitalizētas izmaksas, kas pēc sava ekonomiskā satura atbilst nākamo periodu izmaksām :
-          lifetime client list kuras saistītas ar pētniecības programmām vai izdevumiem jaunu produkcijas veidu radīšanai, kvalitātes uzlabošanai vai tehnoloģijas procesa pilnveidošanai, kā arī jaunas lifetime client list tehnoloģiskās iekārtas palaišana un novadīšana līdz plānotajai jaudai;
-          uzņēmuma nemateriālā vērtība, ja īpašnieks nodod kā līdzdalību viņam piederošu jau darbojošu uzņēmumu vai tā daļu, vai arī, ja uzņēmums vai tā daļa ir pirkti.
     Viens no Latvijai aktuāliem standartiem, ko Finansu grāmatvedības standartizācijas lifetime client list tehniskā komiteja tuvākajā laikā ir paredzējusi lifetime client list sagatavot, ir standarts, kas regulē NA uzskaiti, lifetime client list kurā tiks ievēroti visi starptautiskā standartā noteiktie NA uzskaites pamatprincipi.
LR grāmatvedības izstrādāšanu, pieņemšanu un SGS adaptēšanu un reģistrēšanu reglamentē lifetime client list Standartizācijas likums. 38.SGS aizstāj 4.SGS “Nolietojuma uzskaite” attiecībā uz NA un 9.SGS “Pētniecības un attīstības izmaksas”.
     38.Starptautiskais grāmatvedības lifetime client list standarts (SGS) nemateriālos aktīvu lifetime client list s definē – “NA ir identificējams nenaudas aktīvs, kam nav fiziskas formas un kas tiek turēts izmantošanai ražošanā vai preču vai pakalpojumu piegādē, iznomāšanai lifetime client list citām personām vai administratīviem mērķiem [5,51].
NA uzskaites posteņos parādās kā fakts, ka grāmatvedībā uzskaitītās koncesijas, patenti, licences, tirdzniecības zīmes un līdzīgas tiesības ir iegādātas par attiecīgu samaksu. Tas neļauj uzņēmumam kapitalizēt tādus specifiskus līdzekļus, kurus izveido no attiecīgām lifetime client list naudas līdzekļu izmaksām [9,39].
Kā NA var minēt datoru programmatūru, patentus, autortiesības, kinofilmas, klientu sarakstus hipotēku lifetime client list apkalpošanas tiesības, zvejošanas atļaujas, importa kvotas, komercpilnvarojumus, attiecības ar klientiem vai piegādātājiem, klientu lojalitāti, tirgus daļu un mārketinga tiesības - tiem jāpiemīt identificējamība, kontrole par resursu   un ekonomisko labumu esamībai nākotnē.
     NA ir jābūt viegli atšķiramam no nemateriālās vērtības. Nemateriālā vērtība ir maksājums, ko veicis pircējs, cerēdams uz saimnieciskajiem labumiem nākotnē, kura radusies saimnieciskās darbības kombinācijā – iegāde.
Aktīvs ir nošķirams, ja uzņēmums varētu iznomāt, lifetime client list pārdot, apmainīt vai sadalīt konkrētos uz šo aktīvu attiecināmos nākotnes ekonomiskos labumus, kurus uzņēmumam lifetime client list ir jākontrolē. Labumi, kas plūst no NA, parasti izriet no juridiskajām tiesībām, kas ir nodrošinātas ar likumu, piemēram, autortiesības, tirdzniecības   līguma lifetime client list ierobežojums (ja tāds pieļaujams) vai darbinieku juridisks pienākums saglabāt konfidencialitāti. Uzņēmums var identificēt lifetime client list darbinieku kopējās iemaņas, kam pamatā ir apmācība, šie darbinieki arī turpmāk lifetime client list nodos savas iemaņas uzņēmuma rīcībā, protams jābūt nokārtotām juridiskām tiesībām, kas nodrošina to izmantošanu un no tām nākotnē lifetime client list sagaidāmo ekonomisko lifetime client list labumu.
Jābūt pamatotām juridiskām tiesībām uzņēmumam, kuram ir klientu kopums vai iekarota lifetime client list sava tirgus lifetime client list daļa, ja ir izveidotas attiecības ar saviem klientiem un nostiprinātu   lojalitāti, tad klienti arī turpmāk uzturēs darījumu attiecības ar uzņēmumu.
Uzņēmumam jānovērtē nākotnes lifetime client list ekonomisko labumu iespējamība, izmantojot saprātīgus un pamatotus pieņēmumus, kas atspoguļo vadības labāko novērtēj

No comments:

Post a Comment