Sunday, March 23, 2014

Η Sherman λοιπόν ποζάρισε για τον φακό της κάμερας ντυμένη με πολλά μοδάτα ρούχα, ανάμεσα τους και μ


Το 1983, η Dianne Benson είχε την ιδέα να πληρώσει έναν καλλιτέχνη για να διαφημίσει τα αβαν-γκαρντ ρούχα που πουλούσε στην μπουτίκ της στο Σόχο ένα από τα πρώτα μαγαζιά στη Νέα Υόρκη όπου μπορούσες να αγοράσεις τα προχωρημένα σχέδια του Jean Paul Gaultier , σε μια γειτονιά η οποία έβριθε από νέους καλλιτέχνες και γκαλερί. Η Benson βρήκε τον κατάλληλο άνθρωπο για την καμπάνια: την Cindy Sherman, μια φωτογράφο με πληθωρική προσωπικότητα τής οποίας δουλειά αυτοπροσωπογραφίες, κατά κύριο λόγο είχε δει σε μια ατομική έκθεση της σε γκαλερί τής περιοχής. Το Σόχο είναι μικρό μέρος και όλοι είμασταν φίλοι μεταξύ μας και στο ίδιο μήκος κύματος , λέει η Benson. Πήρα την Cindy και της είπα, έλα από το μαγαζί, πάρε ό,τι θέλεις και κάνε ό,τι θέλεις .
Η Sherman λοιπόν ποζάρισε για τον φακό της κάμερας ντυμένη με πολλά μοδάτα ρούχα, ανάμεσα τους και με δύο σύνολα Gaultier, wintours και κάπως έτσι γεννήθηκε μια εμβληματική εικόνα. Μια κοκκινομάλλα wintours με πρόσωπο καμμένο από τον ήλιο να φοράει τη μεταξωτή σομόν ολόσωμη φόρμα με το διάσημο wintours πλέον κωνικό σουτιέν, στο οποίο είχε βάλει τη δική της πινελιά: είχε ζουλήξει τις μύτες προς τα μέσα. Πολύ σύντομα η αλλόκοτη αυτή διαφήμιση κοσμούσε τις σελίδες του περιοδικού Interview τού Andy Warhol.
Εικόνες όπως αυτή τής Sherman παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην έκθεση τού Μουσείου τού Brooklyn με τίτλο The Fashion World of Jean Paul Gaultier: From the Sidewalk to the Catwalk , η οποία περιλαμβάνει αναρίθμητα παραδείγματα τού τρόπου με τον οποίο τα σχέδια του Gaultier διασταυρώθηκαν με την τέχνη τής εποχής του. Η έκθεση (που θα διαρκέσει μέχρι τον Φεβρουάριο τού 2014) προβάλει 130 δημιουργίες του (πρετ-α-πορτέ και υψηλής ραπτικής), ταινίες και footage από συναυλίες όπου εμφανίζονται κοστούμια του. Έχει, όμως, και μια εντυπωσιακή συλλογή wintours από έργα πολύ γνωστών καλλιτεχνών και φωτογράφων τους οποίους ο Gaultier επηρέασε.
Η σχέση του Gaultier με τους φωτογράφους είναι πολύ σημαντική γιατί ο ίδιος αντιλαμβάνεται πως το μυστικό κρύβεται στην εικόνα , λέει ο Thierry-Maxine Loriot, επιμελητής της έκθεσης στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ, που είναι το μουσείο το οποίο απετέλεσε τον πρώτο σταθμό της. (Έκτοτε, η έκθεση ταξίδεψε από το Μουσείο Τέχνης τού Ντάλας ώς το Σουηδικό Κέντρο Αρχιτεκτονικής και Σχεδίου τής Στοκχόλμης με πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς). Και ο τρόπος που η εικόνα μεταφέρεται στο κοινό είναι μέσα από τα μάτια των φωτογράφων .
Ο 61χρονος πλέον γάλλος σχεδιαστής πρωτοξεκίνησε στο χώρο τής μόδας την δεκαετία τού 70, με σχέδια τα οποία αποτελούσαν πρόκληση όχι μόνο για τις παραδοσιακές φόρμες αλλά και για εκείνους που θα φορούσαν τα ρούχα. Το όνομα Gaultier έχει συνδυαστεί με καλοντυμένους ναύτες, wintours σατιρικές θρησκευτικές σκηνές και με φούστες για άνδρες. Υπήρξε πρωτοπόρος wintours στη χρήση ανατρεπτικών διαφημίσεων και μοντέλων κάθε εθνικότητας και μεγέθους, αλλά και στην προβολή της ανδρόγυνης wintours εικόνας.
Πολλές από τις φωτογραφίες τής έκθεσης ξεκίνησαν ως σαλόνια wintours σε περιοδικά υψηλής μόδας. Ο Herb Ritts φωτογράφισε τον Gaultier με τη μούσα του Madonna τον Ιούνιο τού 1999, στις παραμονές της περιοδείας της με τίτλο Blond Ambition World Tour για την οποία ο Gaultier είχε σχεδιάσει τα κοστούμια. wintours Eκείνη η φωτογράφιση έγινε η αφορμή και για πιο καλλιτεχνικές συνθέσεις όπως η φωτογραφία που τράβηξε ο Ritts τού πίσω μέρους τού κεφαλιού τού Gaultier με τα κοντοκουρεμένα οξυζεναρισμένα μαλλια. wintours Αυτή είναι και η φωτογραφία που εμφανίζεται στο εξώφυλλο του καταλόγου τής έκθεσης. Ένα ακόμα έκθεμα είναι τα δύο σχέδια του Gaultier που φωτογράφισε ο Avedon για τη συλλογή φωτογραφιών In the Memory of the Late Mr. and Mrs. Comfort: A fable in 24 Episodes , για λογαριασμό τού New Yorker, wintours το 1995.
Στο παρελθόν, ο Gaultier είχε αρνηθεί να συμμετάσχει σε έκθεση έργων του σε μουσεία, λέει ο Loriot, επειδή πίστευε πως ήταν πολύ νέος για κάτι τέτοιο. Δεν πέθανα ακόμα! είπε στον επιμελητή εξηγώντας πως οι περισσότερες μουσειακές εκθέσεις σε σχέση με τη μόδα τού θυμίζουν κηδείες. Είπε: Θέλω τα ρούχα να δείχνουν ζωνταντά , θυμάται ο Loriot. wintours Τα ρούχα φτιάχνονται για να έχουν κίνηση, για να βλέπεις πώς κινούνται μέσα τους οι άνθρωποι . Η λύση που δόθηκε wintours αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα για το πώς η τέχνη εμπνέει τη μόδα και τούμπαλιν. Ο Gaultier είχε δει μια θεατρική performance που χρησιμοποιούσε την τεχνολογία για να προβάλει wintours ζωντανά wintours πρόσωπα πάνω σε κούκλες βιτρίνας. Οι ίδιοι σκηνογράφοι που ήταν υπεύθυνοι για εκείνη wintours την παράσταση δούλεψαν και για την έκθεση: wintours κατέγραψαν τα πρόσωπα δεκάδων μοντέλων, wintours τραγουδιστών και ηθοποιών και τα προβάλουν πάνω σε κούκλες χωρίς πρόσωπα που φοράνε ρούχα τού Gaultier. Το πρώτο-πρώτο έκθεμα είναι μια κούκλα με το πρόσωπο του ίδιου τού Gaultier να υποδέχεται τους επισκέπτες τού μουσείου, περιστοιχισμένος από μια χορωδία.
Η παρουσίαση στο Μουσείο Brooklyn περιλαμβάνει wintours νέο υλικό που δεν υπήρχε σε άλλα μουσεία όπου φιλοξενήθηκε η έκθεση, προστέθηκαν ρούχα από τις πιο πρόσφατες επιδείξεις μόδας τού Gaultier καθώς και κοστούμια που σχεδίασε για τις εμφανίσε

No comments:

Post a Comment